Witajcie drodzy czytelnicy! Dzisiaj przeanalizujemy sobie wpływ Polskiego Bonu Turystycznego na rozwój turystyki.
W ostatnich latach pandemia i obostrzenia rządowe zbierały żniwo na gospodarce Polski. Sektor turystyczny i rekreacyjny został bardzo mocno dotknięty, rozwój turystyki gwałtownie wyhamował i zaczął zaliczać regres. Jednakowoż po względnym powrocie do normalności, gdy gospodarka zaczęła ponownie chodzić na najwyższych obrotach, rząd postanowił wesprzeć branżę turystyczną. Wsparcie to polegało na rozdaniu polskim rodzinom tzw. Polskiego Bonu Turystycznego, który je miał zachęcić do wyjazdu na wypoczynek, pokrywając częściowo jego koszty. W tym artykule dowiesz się także, jak skorzystali na nim organizatorzy turystki.
Czy Polski Bon Turystyczny wpłynął pozytywnie na ponowny rozkwit rozwój turystyki?
Okazuje się, że tak. W okresie ferii zostały zrealizowane bony o łącznej wartości 43 milionów zł, które zostały przeprowadzone w ponad 40 tysiącach transakcji! Na tę liczbę z pewnością wpływa fakt, iż można je wykorzystać w ponad 28 tysiącach miejsc w Polsce.
Taka szeroka dostępność ma duży impakt na te liczby, a jednocześnie stawia rząd, podróżujących i obiekty wypoczynkowe w sytuacji, gdzie każdy coś zyskuje.
Polskie góry mają bardzo dużo do zaoferowania pod kątem rekreacji, sportu i wypoczynku. Można do tych grup zaliczyć narciarstwo, snowboarding, skitouring, narciarstwo biegowe, wędrówki po górach, wspinaczka skałkowa, kolarstwo, spływy kajakowe czy kąpiele termalne połączone z wypoczynkiem w hotelach i pensjonatach. To właśnie w polskich górach realizacja bonów była najintensywniejsza, na co wskazuje fakt, że prawie 12 mln zł realizowanych w bonach, zostało wydane w Małopolsce.
Do kiedy można wykorzystać Polski Bon Turystyczny?
Projekt dobiega końca powoli końca. Rodziny, które nie wykorzystały lub częściowo wykorzystały bon, mogą go zrealizować do 31 marca 2023 r.
Zatem czasu zostało niewiele, a może być to dobra okazja na krótki weekendowy wypad.
Organizatorzy turystyki, a rozwój turystyki w Polsce
Gospodarka to bardzo skomplikowany twór, w którym jeden proces oddziałuje pośrednio lub bezpośrednio na kolejny. Tak samo jest w tym wypadku. Ludzie, którzy użyli bon, częściowo zasili też kieszenie organizatorów, którzy musieli zorganizować oferty wypoczynkowe.
Zatem bon miał korzystny wpływ dla wielu podmiotów w całej branży turystycznej. Skorzystali na nim przewoźnicy, restauracje, organizatorzy turystyki, biura podróży oraz ośrodki narciarskie i bazę noclegową. A po drodze jeszcze wiele, wiele innych małych i średnich biznesów na nim skorzystało.
Miejmy nadzieję, że w przyszłości turyści nie będą potrzebować zachęt do podróżowania, a rząd nie będzie ingerować w gospodarkę turystyczną. Niestety rosnąca inflacja może spowodować ponowne tego typu zabiegi, by pobudzić ruch turystyczny. Ale nie traćmy nadziei!
Jeśli chcesz zajmować się organizacją imprez i wyjazdów turystycznych, to zapisz się na nasz kurs online na organizatora turystyki, klikając >TUTAJ< lub >TUTAJ<
Życzymy samych obfitych zarobków!