Witaj drogi czytelniku! W dzisiejszym artykule chcemy Cię zainspirować do korzystania z najnowszych narzędzi. Powiemy Ci, jak prezentować usługi turystyczne z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Sztuczna inteligencja obecnie w Polsce, ale także na świecie, przechodzi swój intensywny rozkwit. Odkąd to narzędzie stało się dostępne dla każdego, kto ma dostęp do internetu, ludzie wykorzystują je na bardzo rozmaite sposoby. Znalazło ono zastosowanie w copywritingu, branży IT, tworzenia obrazów, muzyki czy nawet pisaniu tekstów piosenek. Sztuczna inteligencja potrafi odpowiedzieć na niemal każde postawione jej pytanie, lecz inną kwestią jest prawdziwość i aktualność jej odpowiedzi. W przypadku turystyki także znalazła swoje zastosowania i o jednym z nich dzisiaj Ci opowiemy. A więc jak prezentować usługi turystyczne wykorzystując kreatywność sztucznej inteligencji?
Sztuczna inteligencja – czym dokładnie jest i jak działa?
Sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence, AI) to dziedzina informatyki, która zajmuje się tworzeniem systemów, które naśladują zdolności umysłowe ludzi, takie jak rozpoznawanie wzorców, przetwarzanie języka naturalnego, planowanie, podejmowanie decyzji i uczenie się. Systemy te wykorzystują algorytmy, modele matematyczne, sieci neuronowe i uczenie maszynowe, aby analizować dane, wyciągać wnioski i podejmować decyzje.
Systemy AI są również wyposażone w technologie przetwarzania języka naturalnego,
które pozwalają na przetwarzanie i interpretowanie ludzkiego języka. Algorytmy uczenia maszynowego automatycznie dopasowują systemy do nowych danych i sytuacji.
Jak prezentować usługi turystyczne z wykorzystaniem AI? – przykład Lithuania Travel
Litewska agencja turystyczna wzbogaciła swoją kampanię reklamową o plakaty stworzone przy pomocy sztucznej inteligencji, które przedstawiają krajobrazy Litwy w surrealistyczny sposób. Dzięki temu, turyści mogą wyruszyć w niezwykłą podróż po wyobraźni Litwy,
gdzie mogą poznać piękno przyrody, historię kraju oraz zanurzyć się w unikatowych smakach kuchni litewskiej.
Po zastosowaniu narzędzia sztucznej inteligencji (Midjourney) do analizy zdjęć z Litwy, krajowy urząd turystyczny wykorzystał uzyskane rezultaty, aby stworzyć nową serię plakatów promujących krajobrazy, miasta oraz znaną zimną, różową zupę. Wyjątkowa wizualizacja Litwy zainspirowała kampanię reklamową na sezon turystyczny 2023 rok.
,,Lithuania – an experience to share” – hasło litewskiej kampanii
Chociaż na obrazach znajdują się elementy charakterystyczne dla Litwy, takie jak kościół św. Anny w Wilnie, to nie ma na nich żadnych wskazówek dotyczących konkretnych miejsc.
Dzięki temu, obrazy stanowią niezwykłe i abstrakcyjne przedstawienie kraju, które zainspiruje widza do odkrycia nowych obszarów Litwy. Zdjęcia stanowią zbiór wszystkich możliwych wizerunków kraju, ukazując różnorodność krajobrazów, kultury i historii Litwy, co sprawi,
że będzie on bardziej atrakcyjny dla turystów. Hasło przewodnie kampanii to ,,Lithuania – an experience to share”. Co ma oznaczać otwartość Litwy na turystów i zachęcić ich do doświadczania jej piękna.
W roku 2022 liczba turystów zagranicznych odwiedzających Litwę była dwukrotnie większa niż w poprzednim roku. W 2021 roku na Litwę przyjechało, na co najmniej na jeden nocleg 1,15 miliona turystów zagranicznych, z czego 32% stanowili podróżni z Niemiec, Polski, Wielkiej Brytanii i Izraela – priorytetowych rynków turystyki.
Podsumowanie
Jednym z zadań organizatora turystyki może być atrakcyjna prezentacja jego ofert turystycznych. Im oryginalniejsza i podkreślająca atuty danej destynacji, tym większa szansa, że zachęci ona turystów do jej odwiedzenia. Korzystajmy, w granicach rozsądku, z nowych narzędzi, które daje nam technologia.
Zapisz się na internetowy kurs na organizatora turystyki