Kurs Organizator Turystyki

Organizator turystyki – Na czym i ile zarabia?

ile zarabia organizator turystyki

 

Na czym i ile zarabia Organizator Turystyki?

Na te pytania opowiemy w poniższym artykule. Mamy głęboką nadzieję, że będzie on pomocny!

 

 

Organizator Turystyki – Podział ofert.

 

Organizator jako touroperator lub biuro podróży ma szeroką gamę usług, które może sprzedać.

Można rozróżnić je na dwie podstawowe kategorie jakimi są:

oferty przewodnie (główne) – czyli po prostu ,,goła’’ oferta wycieczki bez żadnych dodatkowych usług,

oferty ,,cross sell” (z ang.) – w wolnym tłumaczeniu ,, oferta krzyżowa”. Jest to nic innego jak oferowanie klientom zakupu dodatkowych usług do podstawowej oferty wycieczki.

 

 

Organizator Turystyki – Na czym zarabia i ile zarabia?

 

Pamiętaj, że niezmiernie ciężko oszacować zarobki w skali miesiąca czy też roku, gdyż zależy to od bardzo wielu czynników – przede wszystkim kosztów prowadzenia całej działalności, tzn. ilości zatrudnionych pracowników, kosztów wynajmu lokalu, sumy składek i podatków, kosztów transferowe klientów, ale także tego ile organizator sprzeda wycieczek, a to z kolei zależy w dużej mierze od sezonu i marketingu. Na cały kosztorys składa się jeszcze masa innych elementów, które omówimy w innych artykułach.

 

Zatem skupiaj się bardziej na zarobkach wyrażonych w procentach (marży) niż podanych przez nas przykładowych kwotach, które posłużą nam za przykład.

 

 

Formy usług i ich średnia marża:

 

1.Sprzedaż gotowych ofert z katalogów. Jest to wycieczka skompletowana w całości, zawierająca: transfer, zakwaterowanie, wyżywienie, czasem już wycieczki fakultatywne, czyli przykładowo rejs statkiem wokół wyspy.

 

   -Marża za organizację waha się w przedziale 12-17% ceny wycieczki, co wynika z dużej konkurencyjności na rynku.

Przykładowo, jeśli cena wycieczki wynosi 3500 zł/osobę, wówczas organizator zarabia 420 zł za osobę przy marży 12% i 595 zł za osobę przy marży 17%

 

   -Głównie działa tutaj efekt skali, gdyż najczęściej sprzedają się wycieczki dla 2 i 4 osobowych rodzin. Co oznacza, że dla 2 i 4 osobowej rodziny, nasz zysk wyniesie kolejno: 840 zł i 1680 zł przy marży 12%, a przy marży wynoszącej 17% będzie to już kolejno: 1190 zł i 2380 zł.  Zatem im więcej sprzedamy, tym więcej zarobimy – uniwersalna zasada.

 

 

2.Sprzedaż ofert ,,cross sell’’. Są to głownie wycieczki fakultatywne (np. objazdowe). Ale także można zaliczyć do takich ofert dodatkowe udogodnienia transferu, np. Lot lepszą linią lotniczą.

 

   -Indywidualne, niestandardowe oferty. Są to oferty, których klienci nie znajdą w katalogach. Często są to oferty układane pod oczekiwania klientów, co czyni je wyjątkowymi, nieco trudniejszymi do przygotowania, ale zarazem znacznie lepiej płatnymi. Również przez brak łatwej możliwości porównania cen takich oferty przez klienta, organizator turystyki może tutaj nałożyć większą marżę.

 

-Marża takiej imprezy turystycznej może wynieść nawet 25-40%!

 

 

 

 

 

Podsumowanie.

 

Jak w przypadku prowadzenia każdego biznesu jakość usług przekłada się na większą sprzedaż, a ta z kolei na większe zarobki. Niewątpliwie ważnym czynnikiem wpływającym na zyski jest marketing. O nim i o kreowaniu atrakcyjnej oferty opowiemy w następnych artykułach.

 

Mamy nadzieję, że zaspokoiliśmy Twoją ciekawość w temacie zarobków.

Dziękujemy, że dotrwałeś do końca naszego artykułu. Jeśli wciąż, niektóre kwestie są dla Ciebie niejasne , to zachęcamy do przeczytania naszych innych artykułów lub do bezpośredniego kontaktu z nami.

 

Kontakt do nas:  e-mail/telefon

 

 

 

Życzymy udanej pracy!

Pozdrawiamy.

 

Zobacz inne porady

Zapisz się na kurs:

Zdobądź z nami niepodważalne uprawnienia i zostań
Organizatorem Turystyki

Cena kursu: 549 zł

Klienci kupili także:

Nasze pozostałe kursy: